Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Venetië

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

19 Juni 2017 | Italië, Venetië

Zondag 18 juni, vaderdag zonder kinderen, beetje vreemd maar gelukkig wel een foto van een kadootje voor papa.
Vandaag Rome achter ons gelaten en met de hogesnelheidslijn in ruim 2,5 uur naar Venetië. Er werden snelheden van 249 km per uur gehaald, dus dat schoot lekker op. Beetje jammer dat je dan weer zo weinig beenruimte hebt. Hotel in Venetië Mestre lekker dicht bij het station, 5 minuutjes lopen. Lieve eigenaresse, ingecheckt en op naar het ‘echte' Venetië. Temperatuur van ongeveer 27 graden dus een stuk beter dan Rome. We hadden van de hoteleigenaresse een kaart gekregen van Venetië met wandelroutes, en daarvan zijn we eerst de buitenste rondwandeling gaan volgen. Al voorbij de eerste brug kwamen we een gondelvertrekpunt tegen. En aangezien dit toch onze Huwelijksreis 2.0 is (volgens een zekere Peter v.d.L.) konden we dit niet laten lopen. Alle prijzen zijn hetzelfde dus dat maakt niet uit. Wel gekozen voor de rustigste variant die niet over de Grand Canal gaat maar hem alleen oversteekt en verder via hele rustige watertjes voortkabbelt. Het was echt heerlijk, kalm, rustgevend, romantisch en fantastisch. Met ook nog eens een leuke gondelier die een menselijke claxon nabootst bij bochten kon onze dag al niet meer stuk. Na deze heerlijke onderbreking hebben we rustig onze weg vervolgt rond het eiland. Onderweg heel veel bruggetjes en op een gegeven moment ook de Rialtobrug, dit is oudste brug in Venetië over de Grand Canal. En die Grand Canal is echt een snelweg maar dan met water, verschrikkelijk druk. Onze weg vervolgt op naar het San Marcoplein. Ook daar was het weer lekker druk maar wel met een hele mooie San Marcokathedraal. En het is ook wel heel bijzonder om daar dan een geweldig groot cruiseschip voorbij te zien varen op weg naar open zee. Heel vreemd maar wel leuk. Vervolgens nog 3 kaarten gekocht want Venetië werd ons weer aanbevolen door pap & mam Verdijk, Martin & Jolanda en Arjen & Harriet. Na een rondje van 6,5 uur te hebben gewandeld zat onze eerste dag Venetië erop. Dit verhaal wordt vervolgt …….
Vandaag alweer 2de en tevens laatste dag in Venetië. Weer lekker met de trein van Venetië Mestre naar Venetië Santa Lucia. Makkelijkste en snelste manier. Nu de oude kern van Venetië bezocht, een wirwar van straatjes en alle wegen leiden naar Rome, of de Rialtobrug , of het San Marcoplein. San Marcoplein hadden we al uitgebreid bezocht maar de Rialtobrug nog niet helemaal, dus dat hebben we nu goed gemaakt. Het was vandaag toch weer een stuk warmer dan gisteren en daarom toch nog een warme klus om deze brug goed te bekijken, maar het hoort er soms een beetje bij hè. Verder nog door alle straatjes gedwaald en heerlijk een tijdje geluierd op een doodlopend stukje straat met uitzicht op water én bruggetjes. En dat was dan alweer Venetië. Morgen vroeg uit bed want onze trein vertrekt alweer om 6.32 uur naar Ventimiglia.

• 19 Juni 2017 - 13:27

Desiree:

Jullie zijn lekker bezig! Veel plezier.

• 19 Juni 2017 - 20:20

Marja Verdijk:

Zo eindelijk alles door kunnen lezen. ( in gedeeltes maar toch..)Wat een prachtige reis tot nu toe!
    Geniet er van !

• 21 Juni 2017 - 09:17

Wout & Anja:

Wát een romantische dagen. Geweldig!