Voorbijrijdend landschap - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Voorbijrijdend landschap - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Voorbijrijdend landschap

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

21 Juni 2017 | Spanje, Gerona

Het is nu woensdagavond half 7 en we hebben er bijna 2 dagen reizen opzitten. Toen we gisteren om half 2 in de middag in Ventimiglia aankwamen hadden we 7 uur gereisd met 2 treinen en vandaag 11 uur met 4 treinen. In Ventimiglia hebben we op een camping gelogeerd in een schattige caravan. Je kon er in slapen en als je goed je best deed je spullen opruimen, maar de verdere leefruimte was buiten onder een afdak. Met gasstel, afwasplek, koelkast, tafel en stoelen en zelfs televisie. Echt een heel leuk plekje.
Vandaag van Ventimiglia eerst met de trein naar Nice. Bij de grensovergang Italië-Frankrijk kwam er een hele groep politie agenten de trein in. Blijkbaar waren ze op zoek naar ‘vluchtelingen’ die probeerden met de trein Frankrijk in te komen. Het was echt een triest gezicht hoe die mensen hun tassen helemaal ondersteboven moesten halen en de trein zonder hen weer verder reed. Je kan er helemaal niets aan doen maar je zou er niet aan moeten denken om in hun schoenen te staan.
Vervolgens in Nice overstappen naar Marseille, daarvandaan naar Montpellier en vandaar naar Girona. Het grootste stuk hebben we de Middellandse zee gevolgd, blijft altijd een hele mooie route vol herinneringen aan vakanties in Frankrijk. Morgen een dagje Barcelona en vervolgens door naar Valencia.

• 21 Juni 2017 - 22:02

Wout & Anja:

Jullie zien niet alleen veel, jullie maken ook wel wat mee. Wát een narigheid...op de vlucht...is toch wel even indrukwekkend als je zelf lekker op reis bent....
    Toch blijven genieten hoor!

• 22 Juni 2017 - 15:35

Robert :

Het blijft leuk om jullie te volgen! Nog veel plezier!!!