Laatste reis; Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Laatste reis; Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Laatste reis; Porto

Door: André en Marja

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

01 Juli 2017 | Portugal, Porto

En nu is de allerlaatste dag van onze vakantie aangebroken. In Porto hebben we een beetje rustig aan gedaan want je wil toch redelijk uitgerust thuis komen van je vakantie (voor zover mogelijk met deze reis). Nu zitten we op de luchthaven in afwachting van onze vlucht. Onderweg naar Porto zagen we heel veel elektriciteitsmasten met ooievaarsnesten erin. Compleet mét ooievaars. Je ziet toch altijd weer bijzondere dingen zo tijdens het treinen. In Porto hebben we voor het eerst deze reis op een slaapbank geslapen en dat wordt dus ook meteen de laatste keer dat we dat doen. Nog niet eerder zoveel hobbels in een bed gehad. Verder hebben we nog wel iets gedaan. Het station Sao Bento bezocht met zijn hele bijzondere tegelwerk in de stationshal. De Igrea de St. Ildefonso kerk, met ook al heel bijzonder tegelwerk aan de buitenkant. De boekwinkel; Livraria Lello waarvan het interieur een inspiratie was voor de Harry Potter films. Met de kabelbaan aan de overkant van de Rio Douro naar beneden en later ook weer omhoog. Hier in Gaia zijn de meeste porthuizen gevestigd. De brug; Ponte Luis I boven en onder over gelopen. Deze brug is ontworpen door een compagnon van Gustave Eiffel. En verder natuurlijk weer lekker rondgelopen. Jammer dat het meer klimmen en dalen was dan echt wandelen, maar dat hoort dus bij Porto.
Al met al was dit een hele bijzondere vakantie/reis. We hebben van veel verschillende vervoersmiddelen gebruik gemaakt; trein, metro, tram, bus, veerpont, funiculair, tandradbahn, kabelbaan, gondel en we sluiten straks af met het vliegtuig naar huis. Ook veel verschillende overnachtingen; hotels, appartementen in allerlei soorten en maten, b&b, slaaptrein, hoteltrein, guesthouse en de nacht boot. Het was opvallend dat waar we ook kwamen, er heel veel appartementen ingericht waren door Ikea. Zo leer je nog eens wat.
We willen jullie bedanken voor het lezen van onze reisverslagen. We zagen net dat dat tot nu toe al 1448 keer is gedaan, best veel eigenlijk. Ook hartelijk dank voor jullie lieve berichtjes, altijd weer leuk voor ons om te lezen. Wij hebben genoten van onze reis, hopelijk jullie ook een beetje. Tot gauw….

• 01 Juli 2017 - 19:18

Laura:

Her was super leuk om jullie reis zo, met verhalen en foto's te kunnen volgen! Goede vlucht en welkom thuis straks :)

• 01 Juli 2017 - 19:47

Martin En Jolanda:

En dan zit het er weer op. Wat zullen jullie moe zijn van alles wat jullie hebben gezien en gedaan (en hopelijk ook heel voldaan). Bedankt dat jullie zo trouw jullie reisverslag bij hebben gehouden en ons op die manier een beetje mee hebben laten reizen. We zullen het gaan missen! Een goede vlucht en geniet ook weer van het thuiskomen. We spreken jullie snel! Groetjes.

• 01 Juli 2017 - 20:26

Robert :

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Leuk geschreven! En ik had het idee dat ik over jullie schouder mee zat te kijken. Dank voor de mooie verslagen. Robert.

• 02 Juli 2017 - 14:10

Ger:

Jullie zullen nu al bijna thuis zijn maar het was leuk zo uit de luie stoel door Europa te reizen :) Heb ma tot aan Valencia op de hoogte kunnen brengen. Dus de laatste 3 mogen jullie (en alle verhalen uit eerste hand, zelf doen. Welkom thuis !!

• 02 Juli 2017 - 16:42

Mam:

Wat fijn dat ik zo mee kon genieten en op hoogte bleef van al jullie belevenissen. Hartelijk dank, voor alle moeite die jullie daar voor deden en dat velen ook, waar mogelijk was een kaart kregen, van de stad of gebied welke door hun aangeraden was, en door jullie bezocht werd. Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis gekomen zijn, en ik hoop dat jullie nog lang mogen nagenieten van deze onvergetelijke reis. Lieve groetjes Mam.