Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Salzburg

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

02 Juni 2017 | Oostenrijk, Salzburg

Dag 5 van onze reis en alweer de 2de dag in Salzburg . Gisteren na een spannende busreis van Sargans naar Feldkirch gereden. De chauffeur hield wel van doorrijden. In Feldkirch konden we gelukkig weer verder met de trein. Rond 15.00 uur kwamen we aan in Salzburg waar Caroline en haar kinderen ons al stonden op te wachten. Lekker even geen hotel hoeven zoeken is ook wel weer fijn. Onderweg even boodschappen gedaan en door naar ‘huis’. Caroline woont samen met Kuno en de kinderen in een heel groot Oostenrijks huis met een extra appartement voor logees. Dus wij heerlijk bij gekletst, (kinderen naar taekwondo les gebracht en gehaald) en Oostenrijkse schnitzels gegeten, door Caroline zelf klaar gemaakt. Superlekker!! Heerlijk geslapen en na het ontbijt weer door Caroline naar station Obernsdorf gebracht om in het centrum van Salzburg te komen. Daar hebben we onze bagage bij het pension achter gelaten en zijn richting het centrum gelopen. Onderweg kwamen we het rosarium van slot Mirabell tegen wat we natuurlijk eerst even zijn gaan bekijken. Heerlijk geurende tuinen, het was genieten om een tijdje op een bankje te zitten (en toeristen te kijken). Daarna over een brug gelopen met bendes slotjes eraan vast gemaakt. En aan de overkant van de Salzach lekker winkels gekeken. Heel veel dure merkkleding en ook kerstwinkels zijn daar om deze tijd van het jaar favoriet. s‘avonds lekker gegeten en net op tijd voor de regen naar het pension om de reis van morgen naar Praag te bestuderen.

• 02 Juni 2017 - 21:47

Joop Mesman:

hier zijn wij ook geweest prachtige tuinen en 'n mooie fontein . het heeft meer weg van 'n paleis dan van 'n slot .wat overigens wel aan de andere kant van de rivier ligt',