Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

05 Juni 2017 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag uit Praag een kattebel, want er is zoveel te doen....
En veel te doen is er zeker, daarom maar geprobeerd het tot haalbaar te beperken. Het appartement gelukkig vlot gevonden met Google maps. 6de verdieping met een heel smal liftje, 24 seconden om boven te komen. Maar naar beneden toch maar liever met de trap. Zondag de oude binnenstad van Praag bezocht. Op het grote plein; Staromestska, staat het standbeeld van Jan Hus, niet bijzonder mooi. Wel mooi is de St. Nicolaaskerk en de veel verschillende gebouwen en huizen in allerlei bouwstijlen. De Tynkerk met zwarte torens en heel veel toeristen. Ook leuk was de astronomische klok die elk uur een voorstelling geeft. Voor lunch een heerlijk brok ham gegeten vers van het spit. Door de straatjes gedwaald en een heel eind langs de Moldau gewandeld. Helaas regende het af en toe en soms een beetje hard.
Maandag de Karelsbrug over gestoken met heel veel standbeelden. Aan het eind van de brug de trap naar beneden naar Kampe ( kampa) eiland genomen. Heerlijk schaduwrijke park , vandaag wel zon, met kunstmuseum en fijn restaurantje voor koffie met wat lekkers. Daarna op zoek naar de Wallensteintuin én gevonden. Mooi aangelegde tuin met aparte druipstenen muur, met dierfiguren erin afgebeeld. Ook volière met uilen, weer eens wat anders als parkietjes. Daarna de tram genomen naar boven en via een park met grandioos uitzicht naar de Paleistuinen gewandeld. Door de goed beveiligde Paleistuinen naar de Praagse Burcht gewandeld. En tussendoor heerlijk geluncht. In de Burcht hebben we het Gouden straatje bezocht, dit zit ingeklemd tussen 2 vestingmuren.
Vervolgens hebben we metrostation Namesti Miru bezocht met de langste roltrap van Europa. Dus ook de duizelingwekkendste. Toen tramlijn 22 gezocht om nog een keer de heuvel op te rijden langs de Burcht.
En nu vinden we het welletjes en gaan terug naar ons appartement om ons voor te bereiden op de reis naar Budapest.

• 05 Juni 2017 - 19:41

Pietepiet:

wauw wat gaaf allemaal, veel plezier in Budapest

• 05 Juni 2017 - 22:40

Jeanneke Vd Zwet:

Ziet er geweldig uit, mooie tijd nog de komende weken.

• 06 Juni 2017 - 09:19

Piet Turk:

hallo levensgenieters,
    leuk om bij te houden waar jullie zijn,
    foto's van praag, allemaal leuke herrinneringen,
    boedapest ook al zo bekend, zijn we op de fiets geweest,
    geniet ervan, groetjes piet en ina

• 06 Juni 2017 - 15:45

Mam:

Veel herinneringen komen boven, zo `n mooie stad. Heel goede reis en hoop goed weer. Liefs Mam

• 07 Juni 2017 - 10:10

Ted:

Leuk om dit zo te volgen. Veel plezier verder!!