Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Andre & Marja - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Andre & Marja - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Andre & Marja

22 Juni 2017 | Spanje, Barcelona

Vandaag een sneltreinbezoek aan Barcelona, met eigenlijk maar één doel: de Sagrada Familia. Door ons bij tijd en wijle krappe reisschema was dit het enige mogelijke doel die we graag in dit tijdsbestek wilden bezoeken. Thuis hadden we de tickets al gekocht en ons ingelezen over bagagelockers en de snelste route, dus metro. En het is niet te geloven maar alles klopte. Bagage opgeborgen, metrokaartjes gekocht, juiste lijn en op weg. 20 minuutjes later stonden we al voor de Sagrada Familia. Een zeer bijzonder bouwwerk alleen jammer dat het nog steeds helemaal, rondom in de steigers staat. Bijna geen foto te maken zonder bouwvakkers of hijskraan. Nu eerst koffie, want daar waren we nog niet aan toegekomen en we mochten nog niet naar binnen want we hadden een entreetijd tussen 12 en 12.15 uur. Dan maar helemaal rond het perfecte plaatje proberen te maken. En uiteindelijk naar binnen. Je weet niet wat je ziet, het is niet te vergelijken met welke kathedraal dan ook. Zoveel licht door zoveel verschillende kleuren glas in lood ramen. Echt fantastisch. En je mag nog fotograferen ook, ongekend. Tijd genoeg om even rustig aan de kant op een bankje te zitten om alles in ons op te nemen. Een geweldige ervaring en het was zeker de race tegen de klok waard.
Weer op het station aangekomen leek het wel een luchthaven zoals we moesten inchecken voor de trein. Met banden afgezette doorgangen voor de rij en vooral zo lang mogelijk wachten tot we het perron op mochten. De reis naar Valencia ging voorspoedig en het appartement zoeken ook. 8 trappen op naar de 4de verdieping was wel en beetje zwaar, maar dan heb je wel wat ook. Een schitterend ruim appartement met huiskamer en keuken, 2 slaapkamers, badkamer en voor en achter balkon. Dat worden weer een paar fijne dagen.

• 23 Juni 2017 - 07:56

Wout & Anja:

Knap dat het gewoon gelukt is. Toch maar even mooi de "blikvanger"van Barcelona gezien!!!!

• 23 Juni 2017 - 10:25

Mam:

Eerst even bij gelezen.Wat een prachtige reis, en Venetië,geweldig mooi hé. Jullie begrijpen dat het een echte aanrader was. Barcelona, wat een prachtige kathedraal. Blijf genieten en een mooie reis verder, liefs Mam

• 23 Juni 2017 - 15:49

Kathy:

Leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te kijken. Geweldig dat dingen ook kloppen.

• 26 Juni 2017 - 15:55

Marja Verdijk:

Wauw prachtig alle verslagen en foto,s.En wat gaat de tijd snel om!
    Geniet van jullie laatste week!